Brev:
Madplan - dreng på 5 mdr.
5. september 2007
Alder:
5 mdr.
Madplan - dreng på 5 mdr.
Hej Helen.
Jeg har nu givet min søn på 5 md (7,8 kg og 67 cm) grød i en md og er for en ugen siden begyndt på at give ham grønsagsmos om aften. Men er lidt i tvivl omkring hans madplan. Hans dag ser nogenlunde sådan her ud:
06.00 Vågner han og bliver ammet.
07.30 En lur ca. 1 time.
09.00 ammes.
10.30 En lur ca ½ time.
12.00 Grød med forskellig frugtmos på 3/4 dl. Han drikker vand af en kop. (vi veksler mellem ris-majs-og hirse-grød.)
13.30 En lur mellen ½ og 1 time.
15.00 ammes.
16.30 En lur ca ½ time.
18.00 Grønsagsmos lavede på ca 60 ml mme og en kartoffel og gulerod eller brocoli. Vand af kop.
19.00 ammes og puttes.
23.00 ammes (han vågner selv).
03.30 ammes.
Skal vi give han mme istedet for vand til måltiderne? Hvornår giver man ham mere mad til måltiderne? Og hvornår indfører vi et måltid til ?
Han er en meget aktiv dreng vender sig både fra mave til ryg og omvendt og vil helst ligge på maven hvor han ihærdigt prøver at komme op på knæ. Han har siden fødselen ikke sovet særlig meget og synes nu heller ikke det er et problem da han er glad og livlig.
Med venlig hilsen
Maria